Het hele jaar door werken we met de hele school aan 1 rode draad, dit jaar is het jaarthema 'Dol op onze bol'
Samen met de 3 andere vrije basisscholen in Herzele kozen we dit jaar voor een gezamenlijk jaarthema namelijk 'dol op onze bol'. Een thema verbonden aan de 17 duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties, om de wereld beter te maken.
Het jaarthema waar we voor kozen kan heel makkelijk verbonden worden aan ons pedagogisch project. We willen vanuit onze school de vele uitdagingen in de wereld aangaan en we zien kansen om samen met de andere scholen onze schouders onder dit universele verhaal te zetten.
Passend bij ons jaarthema kwam theater Gusta tijdens de eerste schooldag op bezoek.
Hij leerde de leerlingen op een ludieke manier meer bij over het klimaat en hoe we er zorg voor kunnen dragen.
Directeur
Secretariaat
Peuterjuffen
Juf 2e kleuterklas
Klasjuf 1e leerjaar
Klasjuf 3e leerjaar
Klasjuf 5e leerjaar
Refter en onderhoudspersoneel
(3e kleuterklas & ondersteuning 1L/2L + verkeer/schrift in 3L)
Zorgcoördinator
Kinderverzorgster
Juffen 1e kleuterklas
Juf 3e kleuterklas
Klasjuffen 2e leerjaar
Klasjuf 4e leerjaar
Klasjuf 6e leerjaar
Turnleerkracht 1e en 2e leerjaar + peuters/kleuters
Vrijwilligers middagtoezicht
200
Talentvolle kinderen
25
Talentvolle personeelsleden
1
Locatie
KLASWERKING
Elke klasgroep heeft een klasleerkracht. Daarnaast zijn er ook 'bijtjes'-juffen die fladderen doorheen alle klassen. Ze strijken neer in de klassen waar extra handen nodig zijn.
ZORGWERKING
We hebben 1 vaste zorgcoödinator die de 'bijtjes'-juffen naar de juiste klassen stuurt. Op regelmatige basis zitten ze samen om een duidelijke planning op te stellen en de evolutie van de kinderen in kaart te brengen.
SAMENWERKING
We kunnen ook rekenen op de werking van een oudercomité en leerlingenraad.
Daarnaast vinden we een samenwerking met externe partners van onze kinderen heel belangrijk (logo, kiné, clb, ...).
We willen ons verder profileren als 'open' school. Samen met onze leerlingen en ouders willen we, op een zorgzame wijze, samen school maken.
Corona hielp ons verder in de digitale wereld. Er ontstonden digitale klassen naast de lijfelijke klassen. Ouders en leerlingen kunnen op deze weg van heel dichtbij volgen wat er in de klassen leeft.
Toch kijken we er ook naar uit om de (groot-)ouders terug meer op onze school en in de klassen te zien. Jullie zijn hier meer dan welkom!
1998
2005
2016
2023
De school verhuisde van de gebouwen in de Vondelstraat naar de gebouwen van de toenmalige secundaire beroepsschool 'snit en naad'.
Vanaf nu konden de kleuters allemaal doorstromen naar onze lagere school.
VBS Borsbeke werd een meisjes en jongens school.
Het leerlingenaantal groeide. Graadsklassen werden afzonderlijke klassen.
VBS Borsbeke werd een autonome school met een eigen directeur.
We bouwden aan een eigen schoolvisie. Daarnaast koesterden we een 'groene droom' die werkelijkheid werd. Onze speelplaats werd een groene oase vol eetbare vruchten en enkele buiten klassen.
Copyright © Alle rechten voorbehouden